Moda na odpowiedzialność z Audioriver
Zajrzyj do szafy i sprawdź, ilu ubrań nie założyłaś/założyłeś od ostatnich 3, 6, a może 12 miesięcy.
Co roku 60% produkowanej odzieży idzie na przemiał.
Te najgorszej jakości są palone lub zalegają na wysypiskach. Tylko 1% ubrań podlega recyklingowi. Potem zajrzyjcie na facebookowy profil festiwalu Audioriver, gdzie Jagna Niedzielska z zaproszonymi gośćmi rozmawia o tym, co możemy w tej sytuacji zrobić.
Problem odpowiedzialności mody nie ogranicza się do gotowych ciuchów. Wyprodukowanie bawełnianego t-shirtu zużywa ok. 3.000 litrów pitnej wody, jednej pary jeansów – 10.000 litrów. Produkcja ubrań odpowiada za 20% zanieczyszczeń wszystkich wód na świecie. Wypuszcza do atmosfery więcej dwutlenku węgla niż wszystkie linie lotnicze razem wzięte. Najwyższy czas to zmienić. Może warto zrobić remanent szaf oraz zreorganizować plany na zakupy? Jak uzyskać balans między przyjemnością, a potrzebami? Jak pomóc nie rezygnując ze swojego ja? – mówi Jagna Niedzielska, ekoambasadorka Audioriver.
Na te pytania Jagnie odpowiedzą Joanna Szabuńko z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie – ogólnopolskiej organizacji działającej na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, odpowiedzialnej konsumpcji oraz przestrzegania praw człowieka i zasad ochrony środowiska w biznesie, oraz Anna Pięta – „modowa buntowniczka”, dawniej projektantka i organizatorka festiwali mody, dziś propagatorka zasady zero waste i ekologicznych rozwiązań w modzie.
#audiorivergoesgreen to edukacyjna akcja festiwalu Audioriver, której celem jest zwrócenie uwagi na najbardziej palące tematy ekologiczne – m.in. ochronę zwierząt, marnotrawstwo jedzenia, czy fast fashion. Ambasadorka festiwalu, Jagna Niedzielska, co miesiąc rozmawia z ekspertami i ekspertkami w danych dziedzinach i wspólnie z nimi odpowiada na najważniejsze pytania, edukuje oraz apeluje do działania na korzyść ochrony środowiska.
W każdy sierpniowy poniedziałek (3, 10, 17, 24 i 31 sierpnia) o godz. 19:00 na Facebooku festiwalu Audioriver pojawią się wywiady, w których poruszane będą najbardziej nurtujące kwestie dotyczące odpowiedzialnej mody i budowania świadomych postaw konsumenckich.