Eats Everything – DJ wszystkożerny
12 maja stuknie mu 40stka. Tworzy wysokokaloryczne numery, a w jego kuchni jest miejsce dla różnych składników – znajdzie się coś dla smakoszy UK bassu, techno oraz house. Przygotujcie się więc na parkietową ucztę, z której na pewno nikt nie wyjdzie głodny.
Bristolski smakosz
Bristol. Gdyby porównać to miasto do ludzkiego ciała, to jego sercem byłby soundsystem. Zbierz grupkę zapaleńców kochających takie gatunki, jak rock, reggae czy hip hop, a powstanie z tego eklektyczna mieszanka przypraw, które posłużą kolejnym pokoleniom jako dodatki do ich muzycznych smakołyków. Daniel Pearce dopiero raczkował, kiedy kucharze z „Dzikiej Bandy” (ekipa Wild Bunch, przyp. red.) pichcili swoje dania. Tak powstała potrawa zwana przez pismaków trip hopem, a miejscowi szefowie kuchni pozakładali knajpy o nazwach Massive Attack oraz Portishead (plus jeden niezależny kuchmistrz zwany Trickym, który gotował najpierw trochę u tych pierwszych, by ostatecznie pójść na swoje). Młodego Dana bardziej jednak interesowało dzieło dzikie i ostre zwane jungle (Roni Size i Goldie gotowali szybko, a konsumpcja ich dań nierzadko powodowała zmiany w świadomości). Później naszemu bohaterowi bliżej było do majsterkowania w garażu i pokochał brzmienie garage, a następnie do napraw zaawansowanych, co znalazło ujście we wkręceniu się w breakbeaty. W końcu jednak powrócił do gotowania, czego ukoronowaniem było ukończenie muzycznego gastronomika i zdobycie tytułu Pana Wszystkożernego (Eats Everything).
Eats Everything – Entrance Song
Miłośnik zwierząt
I siedziałby sobie nasz Wszystkożerny w angielskim Bristolu, gdyby nie fakt, że zachciało mu się skosztować ciasta i pieczeni rzymskiej na drugim końcu świata. Celem podróży okazała się być bowiem Australia (pierwszą EP-kę „Let’s Have Cake / Meatloaf” wydał w australijskim labelu Destination?). Potem powrót do domu na ciepły obiadek (EP-ka „Hot Dinners” ukazała się w brytyjskiej wytwórni Simma Records) i kolejna podróż do Krainy Kangurów na kanapkę ze ślimakiem i solidną porcję grubo krojonych frytek (numery „Chnky Chips” i „Slug Sandwitch” wydane w Destination?). Pewnego dnia postanowił jednak wylecieć do Polski i nie mogąc znaleźć roboty w gastronomii, został opiekunem kotów i psów pewnej dwójki polskich DJ’ów oraz producentów („Entrance Song” wydane w 2011 roku nakładem należącej do duetu Catz’n’Dogz wytwórni Pets Recordings). Tak rozpoczęła się dla niego przygoda życia. Spróbował nawet sił w ornitologii (współpraca z Dirtybird Claude’a VonStroke’a), a później już albo powracał do starych przyjaciół z Polski i USA, albo szukał nowych wyzwań (autorskie produkcje oraz remiksy wydawał jeszcze m.in. w Crosstown Rebels, Hypercolour, Ovum Recordings, Relief i Intec).
Eats Everything – Bill Murray
Eats Everything – The Size (Dirtybird)
Wujek Chudy Grubas
Gościnne gotowanie w BBC Radio 1, własna stołówka w postaci audycji Edible Beats nadawanej przez ponad 70 rozgłośni radiowych na całym świecie, wytwórnia słodyczy Edible, jej młodsza siostrzyczka EI8HT, działalność charytatywna – Dan to człowiek orkiestra o gołębim sercu i apetycie na kolejne wyzwania. Nic więc dziwnego, że kiedy spotkał starszego o 17 lat Normana Cooka, coś między nimi zaiskrzyło! Kucharze tanecznej elektroniki po raz pierwszy spotkali się w 2012 roku, kiedy to Eats Everything rozgrzewał publikę przed Fatboy Slim (rok później wydał w jego Southern Fried EP-kę – „Early Bites EP”). Obaj, jak twierdzą, muzykę traktują na serio, ale siebie samych nie do końca. Poczucie humoru to zdecydowanie klucz do udanej współpracy. Wystarczy tylko obczaić ich filmik „Carpool DJ’s”, stanowiący odpowiedź na spin off programu „The Late Late Show With James Corden” – „Carpool Karaoke: The Series”. Dodajmy do tego jeszcze wspólne występy B2B oraz parkietowy sztos „All The Ladies”, a otrzymamy potwierdzenie, że Norman pomylił się w jednym wywiadów, mówiąc, że „Calvin Harris to syn, którego chciałby mieć”. Zdecydowanie chodziło mu o Eats Everything!
Fatboy Slim & Eats Everything – All The Ladies
Fatboy Slim & Eats Everything – Carpool DJs
Published May 06, 2020. Words by Elvis Strzelecki.