BASS RAPORT #006
Wspólnie z HOMIES regularnie prezentujemy Wasm "BASS RAPORT", w którym zgłębiamy nowości ze świata: dubstep, riddim, trap, drum'n'bass, bassline, future bass, czy bass house. Tym razem wracamy po krtókiej wakacyjnej przerwie.
Rozpoczęliśmy od gorącej nowości z obozu Kayzo.
Założyciel Welcome Records podzielił się ze światem pierwszą cześcią swojego filmu dokumentalnego NEW BREED. Materiał trwa ponad 20 minut i przedstawia przede wszystkim przygotowania do dotychczas najważniejszego show w karierze producenta, czyli występu na festiwalu Coachella.
Uchwyciliśmy wiele wspomnień z całego świata, za które jestem wdzięczny. Nie mogę doczekać się powrotu na trasę i do zobaczenia ponownie.
– pisał Kayzo w dniu premiery
Never Say Die Records zaczyna robić dobre ruchy.
Brytyjska wytwórnia uchodząca wciąż za topową i reprezentującą scenę dubstepową nareszcie znalazła odpowiednią drogę na wyróżnienie się spośród morza dubstepowych i riddimowych premier, po którym dryfowała przez ostatnie kilka lat. Wiadomo, że nazwiska, które należą do rodziny NSD reprezentują bardzo unikatowe style, ale w ostatnich latach nawet one, nie były w stanie dorównać konkurencji swoją kreatywnością… No oczywiście poza MUST DIE!, Space Lacesi i Trampą. W 2021 nastąpił jednak pewien przełom, możliwe, że spowodowany zamknięciem NSD: Black Label. W jednym kalendarzowym roku, który nawet się nie skończył (!) dostaliśmy longplay’e od całej wspomnianej wyżej trójki, a 1 lipca w NSD wylądował Kill Feedz riddimowym “Without You”, który brzmi naprawdę bardziej niż nieprawdopodobnie świeżo.
By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more
Ostatnie 30 dni to też nieszablonowe release’y od Akeosa, Calciumi euphoriana, którego youth EPto debiut w szeregach Never Say Die Records.
Yellow Claw to od teraz też €URO TRA$H
Holenderski duet nie od dziś łamie bariery elektronicznego klasycyzmu. Ich wytwórnia Barong Family i wydawnictwa sprzed ostatnich 2 lat są tego najlepszym przykładem. To już nie jest trap czy bass. To newschool’owy rave. Holendrzy i ich podopieczni przecierają wszystkie możliwe nieprzetarte szlaki produkcyjne łącząc ze sobą dosłownie wszystko -harder styles, techno, dubstep, trap i house. Gdy pandemia na całym świecie miała swój peak, Jim i Nils postanowili wynająć na 2 lata hotel na Bali i sprowadzić tam wszystkich najbliższych ich sercom producentów. Oprócz codziennych streamów na Twitchu zakrapianych litrami najróżniejszych alkoholi był też czas na muzykę. Yellow Claw w trakcie wspólnego pobytu wyprodukowali zupełnie nową house’owo-techno EP’kę, do której zwerbowali Psycho Boys Club, Ibranovski’ego, Elvirę T,Adję oraz Bonnie Strange. Chwilę przed zaprezentowaniem pierwszej produkcji jako €URO TRA$H pisali:
“W lipcu wydajemy cztery tracki pod naszym aliasem €URO TRA$H. To specjalny projekt, nad którym pracujemy po cichu od dłuższego czasu, który naprawdę zabiera nas z powrotem do początków rejwu. Mamy nadzieję, że jesteście na to gotowi. Czujemy się błogosławieni będąc zdrowymi i mając możliwość podzielić się z wami tymi utworami. Jako, że niektóre części świata powoli się otwierają mamy nadzieję, że niedługo zaserwujemy wam to na żywo. Preferując ciemną piwnicę ze stroboskopami i niedobrymi intencjami. Do tego czasu bądźcie bezpieczni i się delektujcie.”
ILLENIUM napisał historię
Postać, której nie zna ok. 95% polskich słuchaczy muzyki elektronicznej, dokonała rzeczy po prostu niewyragodnej. ILLENIUM zasłynął na scenie tworzeniem bardzo melodyjnego trapu zwanego future bassem, który następnie miesza w swoich setach z najcięższymi dubstepoowymi dropami. Jest on autorem najpopularniejszego utworu jaki kiedykolwiek ukazał się na Trap Nation (30 milionów subskrypcji) – remiksu do “Don’t Let Me Down” – The Chainsmokers, którego wskaźnik wyświetleń przekroczył już… pół miliarda.
Na kilka tygodni przed wydaniem swojego czwartego studyjnego krążka “Fallen Embers”, ILLENIUM chciał w należyty sposób zakończyć swoją trylogię AAA – “Ashes” (2016), “Awake“(2017), “Ascend”(2019). Zorganizował więc solowe show na stadionie Allegiant Stadium w Las Vegas o koncertowej pojemności oscylującej między 65 000, a 70 000 osób. Wyprzedał wszystkie bilety i na zawsze zapisał się w kartach elektronicznej historii. Jest (i zapewne będzie przez jeszcze bardzo długi czas) basowym artystom z największym wyprzedanym solowym show w historii gatunku. Na drugiej pozycji znajduje się Excision z 30-tysięczną publicznością.
HOMIES z dwoma playlistami na Spotify i debiutanckim eventem!
Zacząć muszę od tego najważniejszego będącego spełnieniem moich marzeń i ambicji, które towarzyszyły mi od startu HOMIES. 25 września 2021 w poznańskim klubie Dom Technika w Poznaniu odbędzie się wydarzenie The Birth, podczas którego wystąpią Naski, Hayfevah, Feature i Automhate. Dla dwóch ostatnich będzie to debiut na polskiej scenie. Automhate pojawia się w topowych basowych labelach pokroju Disciple, Halcyoni Malignant, a Feature już trzykrotnie lądował w wytwórni Subsidia Records należącej do Excisiona. Cała noc najcięższych basów z najciekawszymi nazwiskami młodego pokolenia – czegoś takiego jeszcze w Polsce nie było.
Przedsięwzięcia wspiera Ravecovery – nowatorski suplement przyspieszający psychiczną i fizyczną regenerację po imprezie, który oodbudowuje poziom serotoniny i energii w organizmie oraz pomaga w odpoowiednim śnie.
By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more
W serwisie Spotify pojawiły się nasze dwie playlisty. Pierwsza z nich – POLISH BASSMENT, powstaje wspólnie z P.A.F.F.’em i ma na celu zbieranie najlepszych polskich produkcji w jednym miejscu. HOMIES SOUND to moim zdaniem najciekawsze tracki tego roku.
AUZ, Good Times Ahead, 1985 Music i GRiZ – topowe nowości lipca.
Jestem zaskoczony ilością świetnych lipcowych nowości. Z reguły miesiące wakacyjnie nie były wypełnione dziesiątkami basowych bangerów, a aktualnie takie pojawiają się co tydzień. Jak widać po pojawieniu się na świecie koronawirusa, reguły już nie istnieją.
Priorytetową premierą zasługującą na wzmiankę jest Forever Jauz’a, która nie ma za grosz klimatu bass house’owego, natomiast jest przepięknym throwbackiem do dubstepowego vibe sprzed 10 lat.
By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more
Duet Good Times Ahead zremiksowali jeden z albumowych tracków MUST DIE! otwierając tym samym ponad 30-dniową drogę wyczekiwania na pełną wersję krążka CRISIS VISION (REDUX) zaplanowanego na 27 sierpnia. Brytyjski label 1985 Music, który opisywać powinno się mianem miejsca z przyświecającą ideą jakość ponad jakość wypuścił kompilację Atlas / 1 z jedenastoma trackami od eksperymentalnej topki – Eprom, Alix Perez, Headland, Foreign Concept, Visages, czy Drone. Natomiast GRiZ sprezentował nam kolejny longplay funkowego dubstepu pt. Rainbow Brain, któremu towarzyszyło blisko godzinne audiowizualne show.
Disciple wypuściło w lipcu Computer Love EP Barely Alive i single autorstwa Dirtyphonics& INFEKT. Kasra i jego Critical Music dali nam cztery nowe tracki T>I, Sticks EP Foreign Concepti Pillar To Post EP od ABLE.
Natomiast z ramienia CruCast ukazały się EP’ki Cooky’egoi Mikey B, cztery remixy Boozy Window Kid’a i Zerood DASEPLATE & Joeadan, Voltage, Higgoi Taiki Nulight.
Pierwsi Polacy w CruCast!
Sukcesywnie przez kilka najgorętszych miesięcy tego roku brytyjska ekipa CruCast odsłaniała karty piątej cześci koompilacji Shake The Bass. Album jest swego rodzaju przełomowym dla polskiej elektroniki, ponieważ znalazło się na nim nie dwóch, a aż trzech Polaków! Są nimi KOPYT i jego Sensei…
By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more
1997 z Talk About
By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more
Sound Of Ghetto
By loading the content from Soundcloud, you agree to Soundcloud’s privacy policy.
Learn more
Już niedługo podsumowanie festiwalowego lata na całym świecie w kolejnej odsłonie BASS RAPORT
Obserwuj HOMIES na Instagramie i Facebooku, żeby nie przegapić nowości na temat The Birth i nadchodzących wydarzeń!
Published August 25, 2021. Words by Olivier Jeske.